E-mail van Nederlandse bodem

E-mail

Aan de buitenkant is e-mail bij BIT niet te onderscheiden van e-mail bij elke andere provider. Het verschil zit achter de schermen, in de kwaliteit van de infrastructuur en de ondersteuning. BIT, gespecialiseerd in de zakelijke markt, doet er alles aan om te zorgen dat uw e-mail 24 uur per dag beschikbaar is en dat er, door welke oorzaken dan ook, nooit e-mail verloren gaat. Het e-mailplatform is volledig redundant en loadbalanced uitgevoerd, en bovendien gespreid over twee datacenters. De loadbalancing maakt het mogelijk om eventuele storingen op te vangen en onderhoud te verrichten zonder dat we daarvoor de dienstverlening hoeven te onderbreken.

De e-maildiensten worden volledig op eigen infrastructuur van BIT, in Nederland en onder Nederlandse wetgeving, gehost. U vindt op onze site geen anoniem contactformulier waar u uw vraag of probleem kwijt kunt (en dan maar hopen dat u er binnen een week een reactie op krijgt). Vragen over of problemen met een van onze e-maildiensten kunnen 24 uur per dag, 7 dagen in de week gemeld worden. En u krijgt direct antwoord van een engineer die weet waar hij of zij het over heeft. Verder heeft BIT geen verplichtingen om uw gegevens of e-mails aan buitenlandse overheden te overhandigen. Dat doen we dus ook niet. Wij beschermen de privacy en data van onze klanten, net zoals we ook met onze eigen gegevens omgaan. Bij BIT maken we gebruik van moderne internetstandaarden als TLS, HSTS, DNSSEC, SPF, DKIM, DMARC en DANE TLSA om vormen van cybercriminaliteit zoals spam, phishing of malware te voorkomen.

Voor e-mailvraagstukken waarvoor onze standaardoplossingen niet voldoen, bouwen we een platform op maat. De specialisten van BIT hebben volop ervaring met redundante set-ups, hoog-volumeverkeer, API-interfacing, etc.

Vraag een offerte aan


Spamfiltering

Het snelle en open karakter van e-mail brengt, naast alle gemak, een belangrijk nadeel met zich mee: spam. Ongevraagde, ongewenste e-mail laat bij vrijwel iedereen de nekharen rechtop staan. BIT levert een gratis spamfilteringdienst op alle e-maildiensten. We maken daarvoor gebruik van een getrapt filter dat u volledig zelf kunt configureren.

De eerste beschermingslaag is het gebruik van Realtime BlockLists (RBLs). RBLs verzamelen IP-adressen van mailservers waarvan bekend is dat er grote hoeveelheden spam vandaan gestuurd worden.

De tweede laag blokkeert e-mails van afzonderlijke e-mailadressen of volledige e-maildomeinen waarvan u heeft opgegeven dat u er geen e-mails van wilt ontvangen. Het is ook mogelijk om in dit filter op te geven dat e-mails van bepaalde verzenders juist altijd ontvangen moeten worden.

De laatste laag is een Bayesian filter. Dit filter bekijkt, zonder menselijke tussenkomst, elke e-mail op bepaalde aspecten die kunnen duiden op spam. Op hoe meer punten een e-mail voldoet aan de kenmerken van typische spam e-mails, hoe groter de kans dat het spam is. Klanten kunnen zelf bepalen hoe streng dit filter moet zijn en wat er met e-mails die waarschijnlijk spam zijn, moet gebeuren.

Virusscanning

Een tweede probleem met e-mail zijn virussen. BIT biedt een dienst waarbij alle inkomende e-mail door een aantal verschillende virusscanners wordt gecontroleerd . Als er een e-mail met een virus wordt gevonden, wordt deze geblokkeerd voor aflevering en apart gezet. U ontvangt een notificatie dat een virusmail geblokkeerd is, waarna u zelf kunt bepalen of die e-mail alsnog wel of juist niet afgeleverd moet worden.

Portal

In onze portal kunt u zelf uw spam- en virusconfiguratie volledig naar uw eigen wensen aanpassen. U bepaalt in de portal welke e-mailadressen er gebruikt kunnen worden en waar e-mails naar die adressen terecht komen. U hebt alle instellingen 24 uur per dag onder uw eigen beheer. En als u uw e-mailinstellingen liever door de specialisten van BIT laat beheren, kan dat ook.

bSMTP

U heeft een eigen e-mail server op kantoor, zoals Microsoft Exchange, maar u heeft geen voorzieningen getroffen voor spamfiltering, virusscanning en fall-back e-mailservers? BIT levert bSMTP waarbij wij voor de spamfiltering en eventuele virusscanning zorgen. Zodra de e-mail gefilterd is, leveren wij hem op uw eigen mailserver af. En mocht uw server onverhoopt eens niet bereikbaar zijn wegens bijvoorbeeld een storing op uw internetverbinding of hardwaredefecten, dan bewaren wij uw e-mail net zolang totdat er wel afgeleverd kan worden. Uiteraard kan deze dienst ook geleverd worden zonder spamfiltering en virusscanning.

IMAP mailbox

De IMAP-dienst van BIT geeft u toegang tot een e-mailbox waarin u uw e-mail uitleest en bewaart. U leest de e-mail uit via een e-mailclient zoals Microsoft Outlook, of via de door BIT geleverde webmailsite. Het account kan gebruikt worden voor een onbeperkt aantal e-mailadressen die allemaal in dezelfde mailbox uitkomen. Er zitten ook geen beperkingen op de grootte van uw inbox. Het IMAP-protocol geeft mogelijkheden om mappen in uw account te definiëren zodat u uw ontvangen e-mail kunt sorteren. Met IMAP heeft u altijd en overal toegang tot de door u ontvangen en verzonden e-mails.

Axigen

Met Axigen Mailserver biedt u uw klanten een mailserveroplossing die schaalbaar is tot duizenden gebruikers, zonder dat u hierbij in moet leveren op performance of flexibiliteit. Axigen werkt met alle gangbare mailclients en protocollen en is te implementeren op Windows, Docker en Linux.

Wilt u meer weten?

Of wilt u een vrijblijvende rondleiding door onze datacenters? Neem dan contact met ons op via sales@bit.nl of 0318 648 688.