Netwerkonderhoud

Netwerkonderhoud

18-08-2017 00:00:00 - 18-08-2017 07:00:00

Door onvoorziene omstandigheden hebben wij in het netwerkonderhoud van 10 augustus j.l. helaas niet alle geplande zaken uit kunnen voeren. Daarom zal er op vrijdag 18 augustus tussen 0.00 en 7.00 netwerkonderhoud uitgevoerd worden om de overige stappen uit te voeren.

Tijdens dit onderhoud zal een aantal netwerkapparaten van BIT fysiek verplaatst moeten worden. Ook zullen diverse verbindingen verlegd moeten worden. Dit onderhoud is noodzakelijk om verdere groei van ons netwerk mogelijk te maken.

Dit onderhoud heeft invloed op de volgende diensten van BIT:

  • klanten die routering via BGP met BIT doen zullen BGP sessies met één van de twee routers down gedurende enige tijd zien. Sessies met de router in BIT-1 zullen operationeel blijven.
  • voor alle netwerkverbindingen geldt dat deze korte onderbrekingen van enkele seconden kunnen ondervinden door het omschakelen van routering naar alternatieve paden
  • klanten die een VLAN tussen BIT-2 en InterXion Science Park (voorheen SARA) of Equinix AM7 (voorheen Telecity 2) afnemen kunnen één of meer onderbrekingen ervaren
  • klanten die een eigen AMS-IX verbinding via BIT afnemen kunnen een onderbreking van enige tijd ondervinden
  • klanten die een 10Gbps aansluiting hebben op 'aggr-sw1.bit-2a.network.bit.nl' (dit kunt u terugvinden op uw factuur) zullen een onderbreking op deze poort ervaren
  • de dienst Pinnen over IP is enige tijd niet beschikbaar
  • klanten die internettoegang via NDIX of Eurofiber afnemen zullen enige tijd geen werkende verbinding hebben
  • VLANs naar Solcon worden enige tijd onderbroken. Wavelengths naar Solcon blijven wel operationeel.
  • wavelengths tussen BIT-2 en InterXion Science Park (voorheen SARA) zullen kortstondig onderbroken worden

Uiteraard streven we ernaar om de gevolgen voor klanten te minimaliseren. Mocht u vragen hebben naar aanleiding van deze onderhoudsaankondiging dan kunt u contact opnemen met onze Customer Care afdeling via support@bit.nl en 0318 648 688.


Update 07.00u: onderhoud is afgerond. Aalle verbindingen van klanten en colocatie zouden moeten werken. We zijn nog bezig met het controleren van het netwerk maar dit zou geen effect moeten hebben op de verbindingen.

Ondervindt u toch verbindingsproblemen of heeft u andere vragen hebben naar aanleiding van dit onderhoud dan kunt u contact opnemen met onze Customer Care afdeling via support@bit.nl en 0318 648 688.