- 19-02-25BIT introduceert server-side e-mailfiltering met Sieve
- 06-02-25Shared hosting wordt opgefrist
- 28-11-24ECOFED uitgeroepen tot publieksfavoriet bij Computable Awards
- 21-11-24Een goede cloud heeft een kundige dirigent nodig
- 17-10-24ECOFED wint ICT Innovatieprijs Regio Foodvalley 2024
- 01-08-24BIT geeft kaarten weg voor F1 in Zandvoort
- 24-04-24Status.bit.nl in nieuw jasje!
- 12-04-24Nieuw bij BIT: GPU hosting
- 25-03-24BIT breidt netwerkconnectiviteit uit met aansluiting op NL-ix^2
- 13-03-24No More Leaks: Samenwerken tegen cybercriminaliteit
[Opgelost] Gedeeltelijke onbereikbaarheid BIT van/naar KPN en andere partijen
Omstreeks 15.43 ontvingen wij de eerste berichten dat het netwerk van BIT niet bereikbaar was, dit bleek na uitvragen vooral vanuit het netwerk van KPN en Tele2 te zijn.
In een poging om het probleem op te lossen hebben we omstreeks 15.56 een filter op onze transit gezet met KPN. Dit bleek het probleem niet te verhelpen.
Na verder troubleshooten bleek dat om 15.36 een van de partijen waar wij mee peeren ruim 6000 prefixes onterecht had geadverteerd (BGP Hijack) op een van de twee peeringsessies die wij met hen hebben. Deze partij kon echter dat verkeer niet afhandelen waardoor wij voor onder andere KPN en Tele2 niet meer bereikbaar waren en andersom. Omstreeks 16.10 hebben wij de peeringsessies met deze partij geshut waarna de netwerken weer bereikbaar werden via de correcte paden.
Er is ondertussen ook contact geweest met deze peeringpartij en die heeft de configuratiefout hersteld.
Het incident is opgelost. Heeft u vragen over dit incident, neem dan contact op met de afdeling Customer Care via +31 (0)318 648 688 of via support@bit.nl.