- 01-08-24BIT geeft kaarten weg voor F1 in Zandvoort
- 24-04-24Status.bit.nl in nieuw jasje!
- 12-04-24Nieuw bij BIT: GPU hosting
- 25-03-24BIT breidt netwerkconnectiviteit uit met aansluiting op NL-ix^2
- 13-03-24No More Leaks: Samenwerken tegen cybercriminaliteit
- 03-03-24Geen verandering twee jaar na invoering sancties tegen Russische media: FOIC roept (wederom) op tot einde van ondemocratische censuur
- 29-01-24Onzichtbare upgrades
- 16-01-24BIT's Wido Potters wint Felipe Rodriquez Award voor inzet voor privacy
- 10-01-24BIT en partners zetten de koers voor een gedecentraliseerde Europese cloud met ECOFED-project
- 02-01-24Onze eigen stroom inkopen: de resultaten van 2023
Spoedonderhoud leaf-sw1.bit-2b en leaf-sw2.bit-2b
03-04-2019 00:00:00
- 03-04-2019 04:00:00
Urgentie: Spoed
Getroffen diensten:
- Netwerkaansluitingen leaf-sw1.bit-2b
- Netwerkaansluitingen leaf-sw2.bit-2b
Verwachte impact:
- Onderbreking van verbinding van een paar minuten tijdens de herstart van switch
Klantactie vereist: Nee
Referentienummer: 161518
Contact: 0318 648 688, support@bit.nl
Samenvatting:
Rollback van de firmware upgrade die afgelopen nacht uitgevoerd is en één voor één herstart van beide switches.
Details:
Afgelopen nacht zijn beide switches voorzien van een nieuwere firmware en is storm-control op de switches geconfigureerd. In de loop van de ochtend is gebleken dat de upgrade voor problemen zorgt bij verbindingen van diverse klanten. Een zelfde probleem hebben wij gezien op twee andere switches die afgelopen nacht ook nieuwe firmware hebben gekregen. Na rollback van dit onderhoud op deze switches is het probleem daar opgelost. Inmiddels is duidelijk geworden dat een beperkt aantal klanten met redundante uplinks verstoringen ervaren en dat deze veroorzaakt worden door het niet in sync zijn van de ARP tabellen op de switches met de nieuwe firmware. Wij zullen daarom een rollback uitvoeren op de switches leaf-sw1.bit-2b en leaf-sw2.bit-2b. Om de impact te beperken voor klanten met een redundante netwerkaansluiting zullen de switches één voor één worden bijgewerkt en herstart. Klanten met een enkelvoudige netwerkaansluiting in BIT-2B zullen tijdens de herstart van de switch voor enkele minuten geen verbinding hebben.
Update geplaatst op 02-04-2019, 18.25
In overleg met onze leverancier is besloten om een work-around te implementeren in plaats van rollback van firmware. Hierdoor zijn gevolgen voor klanten beperkt. Er wordt geen impact verwacht met het uitrollen van de work-around. Heeft u vragen over dit incident, neem dan contact op met de afdeling Customer Care via +31 (0)318 648 688 of via support@bit.nl.
Getroffen diensten:
- Netwerkaansluitingen leaf-sw1.bit-2b
- Netwerkaansluitingen leaf-sw2.bit-2b
Verwachte impact:
- Onderbreking van verbinding van een paar minuten tijdens de herstart van switch
Klantactie vereist: Nee
Referentienummer: 161518
Contact: 0318 648 688, support@bit.nl
Samenvatting:
Rollback van de firmware upgrade die afgelopen nacht uitgevoerd is en één voor één herstart van beide switches.
Details:
Afgelopen nacht zijn beide switches voorzien van een nieuwere firmware en is storm-control op de switches geconfigureerd. In de loop van de ochtend is gebleken dat de upgrade voor problemen zorgt bij verbindingen van diverse klanten. Een zelfde probleem hebben wij gezien op twee andere switches die afgelopen nacht ook nieuwe firmware hebben gekregen. Na rollback van dit onderhoud op deze switches is het probleem daar opgelost. Inmiddels is duidelijk geworden dat een beperkt aantal klanten met redundante uplinks verstoringen ervaren en dat deze veroorzaakt worden door het niet in sync zijn van de ARP tabellen op de switches met de nieuwe firmware. Wij zullen daarom een rollback uitvoeren op de switches leaf-sw1.bit-2b en leaf-sw2.bit-2b. Om de impact te beperken voor klanten met een redundante netwerkaansluiting zullen de switches één voor één worden bijgewerkt en herstart. Klanten met een enkelvoudige netwerkaansluiting in BIT-2B zullen tijdens de herstart van de switch voor enkele minuten geen verbinding hebben.
Update geplaatst op 02-04-2019, 18.25
In overleg met onze leverancier is besloten om een work-around te implementeren in plaats van rollback van firmware. Hierdoor zijn gevolgen voor klanten beperkt. Er wordt geen impact verwacht met het uitrollen van de work-around. Heeft u vragen over dit incident, neem dan contact op met de afdeling Customer Care via +31 (0)318 648 688 of via support@bit.nl.