- 19-02-25BIT introduceert server-side e-mailfiltering met Sieve
- 06-02-25Shared hosting wordt opgefrist
- 28-11-24ECOFED uitgeroepen tot publieksfavoriet bij Computable Awards
- 21-11-24Een goede cloud heeft een kundige dirigent nodig
- 17-10-24ECOFED wint ICT Innovatieprijs Regio Foodvalley 2024
- 01-08-24BIT geeft kaarten weg voor F1 in Zandvoort
- 24-04-24Status.bit.nl in nieuw jasje!
- 12-04-24Nieuw bij BIT: GPU hosting
- 25-03-24BIT breidt netwerkconnectiviteit uit met aansluiting op NL-ix^2
- 13-03-24No More Leaks: Samenwerken tegen cybercriminaliteit
Onderbreking glasvezelverbinding BIT-1 - Equinix AM7
22-08-2019 18:54:18
- 24-08-2019 06:54:18
Status:
opgelost
Om 18.34 uur is er een onderbreking opgetreden aan de glasvezelverbinding tussen BIT-1 en Equinix AM7. Over deze glasvezelverbinding wordt een deel van het verkeer van BIT naar Amsterdam getransporteerd. Dit verkeer is automatisch omgeleid via alternatieve paden. De onderbreking van deze verbinding kan een kortstondige verstoring van netwerkverkeer opgeleverd hebben. Klanten met een eigen wavelength via BIT op dit pad zullen een onderbreking op deze dienst ondervinden.
De oorzaak van de onderbreking is op dit moment onbekend. Wij gaan contact opnemen met onze glasvezelleverancier om deze te achterhalen.
Update geplaatst op 22-08-2019, 20.17u
Onze leverancier heeft de storing in onderzoek. Het lijkt erop dat lichtsterkte beide kanten op sterk verminderd is, ondanks dat het uitgaande signaal wel sterk genoeg is. Het gevolg is dat er onvoldoende licht aan beide kanten ontvangen wordt om er een bruikbaar signaal van te maken, waardoor communicatie niet mogelijk is.
Update geplaatst op 22-8-2019, 21.29u
De storing is nog steeds in onderzoek bij onze leverancier.
Update geplaatst op 22-08-2019, 22.50u
De leverancier is bezig een meetploeg aan te sturen die vanaf één van de eindpunten metingen zal gaan uitvoeren om te bepalen waar het signaal verstoord wordt. Wij hebben nog geen indicatie gekregen wanneer zij verwachten de resultaten hiervan te hebben.
Update geplaatst op 23-8-2019, 6.50u
Helaas hebben wij nog geen nieuws van onze glasvezelleverancier ontvangen over de oorzaak van deze verstoring. Uiteraard zitten wij hier bovenop, zodra er nieuwe informatie beschikbaar komt zal deze via deze storingsmelding gedeeld worden.
Update geplaatst op 23-8-2019, 13.15u
Onze leverancier heeft erg veel moeite met het lokaliseren van de verstoring. Om 15.00u zal er een nieuwe meting uitgevoerd gaan worden, deze zal hopelijk meer inzicht geven.
Update geplaatst op 23-8-2019, 15.35u
Bij de nieuwe meting vanuit Equinix AM7 wordt een kabellengte van slechts 25 meter gemeten, wat zou wijzen op een lokaal bekabelingsprobleem. Er wordt contact met het datacenter gezocht om dit verder uit te zoeken.
Update geplaatst op 23-8-2019, 22.40u
Onze glasvezelleverancier is nog steeds bezig met Equinix om het defecte kabelpad te laten vervangen. We hebben geen indicatie over de tijd die het kost om dit te realiseren.
Update geplaatst op 24-8-2019, 6.55u
De defecte kabel is vervangen. Dit heeft het probleem verholpen, de verbinding werkt weer. Controles tonen aan dat de glasvezel weer volledig correct functioneert.
De oorzaak van de onderbreking is op dit moment onbekend. Wij gaan contact opnemen met onze glasvezelleverancier om deze te achterhalen.
Update geplaatst op 22-08-2019, 20.17u
Onze leverancier heeft de storing in onderzoek. Het lijkt erop dat lichtsterkte beide kanten op sterk verminderd is, ondanks dat het uitgaande signaal wel sterk genoeg is. Het gevolg is dat er onvoldoende licht aan beide kanten ontvangen wordt om er een bruikbaar signaal van te maken, waardoor communicatie niet mogelijk is.
Update geplaatst op 22-8-2019, 21.29u
De storing is nog steeds in onderzoek bij onze leverancier.
Update geplaatst op 22-08-2019, 22.50u
De leverancier is bezig een meetploeg aan te sturen die vanaf één van de eindpunten metingen zal gaan uitvoeren om te bepalen waar het signaal verstoord wordt. Wij hebben nog geen indicatie gekregen wanneer zij verwachten de resultaten hiervan te hebben.
Update geplaatst op 23-8-2019, 6.50u
Helaas hebben wij nog geen nieuws van onze glasvezelleverancier ontvangen over de oorzaak van deze verstoring. Uiteraard zitten wij hier bovenop, zodra er nieuwe informatie beschikbaar komt zal deze via deze storingsmelding gedeeld worden.
Update geplaatst op 23-8-2019, 13.15u
Onze leverancier heeft erg veel moeite met het lokaliseren van de verstoring. Om 15.00u zal er een nieuwe meting uitgevoerd gaan worden, deze zal hopelijk meer inzicht geven.
Update geplaatst op 23-8-2019, 15.35u
Bij de nieuwe meting vanuit Equinix AM7 wordt een kabellengte van slechts 25 meter gemeten, wat zou wijzen op een lokaal bekabelingsprobleem. Er wordt contact met het datacenter gezocht om dit verder uit te zoeken.
Update geplaatst op 23-8-2019, 22.40u
Onze glasvezelleverancier is nog steeds bezig met Equinix om het defecte kabelpad te laten vervangen. We hebben geen indicatie over de tijd die het kost om dit te realiseren.
Update geplaatst op 24-8-2019, 6.55u
De defecte kabel is vervangen. Dit heeft het probleem verholpen, de verbinding werkt weer. Controles tonen aan dat de glasvezel weer volledig correct functioneert.
Het incident is opgelost. Heeft u vragen over dit incident, neem dan contact op met de afdeling Customer Care via +31 (0)318 648 688 of via support@bit.nl.