- 28-11-24ECOFED uitgeroepen tot publieksfavoriet bij Computable Awards
- 21-11-24Een goede cloud heeft een kundige dirigent nodig
- 17-10-24ECOFED wint ICT Innovatieprijs Regio Foodvalley 2024
- 01-08-24BIT geeft kaarten weg voor F1 in Zandvoort
- 24-04-24Status.bit.nl in nieuw jasje!
- 12-04-24Nieuw bij BIT: GPU hosting
- 25-03-24BIT breidt netwerkconnectiviteit uit met aansluiting op NL-ix^2
- 13-03-24No More Leaks: Samenwerken tegen cybercriminaliteit
- 03-03-24Geen verandering twee jaar na invoering sancties tegen Russische media: FOIC roept (wederom) op tot einde van ondemocratische censuur
- 29-01-24Onzichtbare upgrades
Some virtual machines unavailable
27-01-2023 15:54:48
- 27-01-2023 17:00:00
Status:
opgelost
As a result of a network failure to one of our hypervisors a number of virtual machines have become unavailable. Engineers are working on the issue. They will either move the virtual machines to a different hypervisor or fix the networking issue. This incident will get updated the moment more information come available.
Update placed at 16:16hrs
The virtual machines that were hit by this incident have been made available on a different hypervisor.
Update placed at 16:50hrs
On the problematic hypervisor a default tcpdump command was issued at 15:50hrs. This command was issued to debug a forwarding question. For reasons unknown at this moment aborting the tcpdump caused a kernel lock. We will debug this further on in our lab and try to replicate the bug. Op de getroffen hypervisor werd om 15.50 uur een standaard tcpdump commando uitgevoerd om een forwardingsvraagstuk te debuggen. Om vooralsnog onduidelijke redenen veroorzaakte het stoppen van de dump een kernel lock. Er zal in een labomgeving verder uitgezocht worden of de crash gereproduceerd kan worden zodat de bug verder onderzocht kan worden.
The incident has been resolved. If you have any questions regarding this incident, please contact the Customer Care department by phone on +31 (0)318 648 688 or by email on support@bit.nl.
Update placed at 16:16hrs
The virtual machines that were hit by this incident have been made available on a different hypervisor.
Update placed at 16:50hrs
On the problematic hypervisor a default tcpdump command was issued at 15:50hrs. This command was issued to debug a forwarding question. For reasons unknown at this moment aborting the tcpdump caused a kernel lock. We will debug this further on in our lab and try to replicate the bug. Op de getroffen hypervisor werd om 15.50 uur een standaard tcpdump commando uitgevoerd om een forwardingsvraagstuk te debuggen. Om vooralsnog onduidelijke redenen veroorzaakte het stoppen van de dump een kernel lock. Er zal in een labomgeving verder uitgezocht worden of de crash gereproduceerd kan worden zodat de bug verder onderzocht kan worden.
The incident has been resolved. If you have any questions regarding this incident, please contact the Customer Care department by phone on +31 (0)318 648 688 or by email on support@bit.nl.