- 28-11-24ECOFED uitgeroepen tot publieksfavoriet bij Computable Awards
- 21-11-24Een goede cloud heeft een kundige dirigent nodig
- 17-10-24ECOFED wint ICT Innovatieprijs Regio Foodvalley 2024
- 01-08-24BIT geeft kaarten weg voor F1 in Zandvoort
- 24-04-24Status.bit.nl in nieuw jasje!
- 12-04-24Nieuw bij BIT: GPU hosting
- 25-03-24BIT breidt netwerkconnectiviteit uit met aansluiting op NL-ix^2
- 13-03-24No More Leaks: Samenwerken tegen cybercriminaliteit
- 03-03-24Geen verandering twee jaar na invoering sancties tegen Russische media: FOIC roept (wederom) op tot einde van ondemocratische censuur
- 29-01-24Onzichtbare upgrades
IMAP email dienst verstoord
21-02-2023 21:17:52
- 21-02-2023 22:20:00
Status:
opgelost
Als gevolg van een verstoring op ons CephFS cluster is de IMAP email dienst verstoord. CephFS staat het verwijderen van bestanden niet meer toe. Als gevolg hiervan worden nieuwe emails niet getoond in mailclients en kunnen emails niet verwijderd worden. Nieuwe emails worden wel ontvangen. Omdat de verstoring CephFS gerelateerd is, is er mogelijk meer impact op diensten dan nu bekend is. Engineers hebben het probleem in onderzoek en zodra er meer bekend is wordt dit incident geüpdatet.
Update geplaatst om 21.45
Een oplossing voor het probleem lijkt gevonden en wordt momenteel uitgerold over het cluster.
Update geplaatst om 22.03
De wijziging heeft inderdaad de verstoring opgelost. Het aantal 'stray entries' op het cluster liep snel op en raakte een ingestelde limiet. Strays zijn verwijzingen naar bestanden die verwijderd zijn en bestanden die nog verwijderd moeten worden. Het hoog oplopen van die strays houdt verband met migratie van een groot aantal files het cluster in.
Het incident is opgelost. Heeft u vragen over dit incident, neem dan contact op met de afdeling Customer Care via +31 (0)318 648 688 of via support@bit.nl.
Update geplaatst om 21.45
Een oplossing voor het probleem lijkt gevonden en wordt momenteel uitgerold over het cluster.
Update geplaatst om 22.03
De wijziging heeft inderdaad de verstoring opgelost. Het aantal 'stray entries' op het cluster liep snel op en raakte een ingestelde limiet. Strays zijn verwijzingen naar bestanden die verwijderd zijn en bestanden die nog verwijderd moeten worden. Het hoog oplopen van die strays houdt verband met migratie van een groot aantal files het cluster in.
Het incident is opgelost. Heeft u vragen over dit incident, neem dan contact op met de afdeling Customer Care via +31 (0)318 648 688 of via support@bit.nl.