- 04-12-24Probleem met shared hosting database server
- 09-10-24Verstoring hypervisor
- 15-09-24[OPGELOST] tijdelijke verhoogde temperatuur in serverruimte BIT-2A
- 10-09-24[Opgelost] Korte onderbreking smtp.bit.nl
- 28-08-24[opgelost] Gedeeltelijke netwerkverstoring BIT-2A
- 24-08-24Storing aan virtual machines
- 06-08-24Defecte hypervisor
- 12-06-24Onterecht meldingen gestuurd naar klanten door monitoringsysteem
- 24-05-24Storing mobiel internet via het BIT APN
- 05-02-24VDC en VM beheeromgeving kortstondig offline (opgelost)
Onderbreking BIT-HOST4
11-10-2023 05:00:00
- 11-10-2023 05:00:00
Status:
opgelost
Vannacht zijn er problemen opgetreden op een van onze hypervisors. Hierbij zijn een aantal VM's en de bijbehorende diensten getroffen.
Voor zover bekend is alles weer hersteld. Mocht u sinds vannacht desondanks toch nog problemen hebben met uw VM verzoeken we u de te herstarten indien mogelijk, of contact met ons op te nemen.
Het incident is opgelost. Heeft u vragen over dit incident, neem dan contact op met de afdeling Customer Care via +31 (0)318 648 688 of via support@bit.nl.
Update geplaatst op 11-10-2023, 14:10
Tijdens het aangekondigde netwerkonderhoud zijn problemen opgetreden die om nog onbekende redenen tot gevolg hadden dat hypervisors in BIT-2C geen gebruik konden maken van centrale storage.
Virtual machines van BIT zelf en van klanten van BIT die op deze specifieke hypervisors gehost werden functioneerden daardoor niet goed, of hadden problemen met storage.
Toen het onderhoud aan de switches in BIT-2C afgerond was, was storage weer normaal beschikbaar. Engineers van BIT hebben waar mogelijk daarna virtual machines hersteld.
Hypervisors van de BIT clouds zijn altijd aangesloten op meerdere switches, zodat bij onderhoud aan een switch er altijd paden naar storage en het internet beschikbaar blijven. Tijdens dit onderhoud is dit, ondanks dat er nog switchpoorten actief waren, niet het geval geweest. Er wordt onderzoek gedaan wat hier de oorzaak van geweest is.
Voor zover bekend is alles weer hersteld. Mocht u sinds vannacht desondanks toch nog problemen hebben met uw VM verzoeken we u de te herstarten indien mogelijk, of contact met ons op te nemen.
Het incident is opgelost. Heeft u vragen over dit incident, neem dan contact op met de afdeling Customer Care via +31 (0)318 648 688 of via support@bit.nl.
Update geplaatst op 11-10-2023, 14:10
Tijdens het aangekondigde netwerkonderhoud zijn problemen opgetreden die om nog onbekende redenen tot gevolg hadden dat hypervisors in BIT-2C geen gebruik konden maken van centrale storage.
Virtual machines van BIT zelf en van klanten van BIT die op deze specifieke hypervisors gehost werden functioneerden daardoor niet goed, of hadden problemen met storage.
Toen het onderhoud aan de switches in BIT-2C afgerond was, was storage weer normaal beschikbaar. Engineers van BIT hebben waar mogelijk daarna virtual machines hersteld.
Hypervisors van de BIT clouds zijn altijd aangesloten op meerdere switches, zodat bij onderhoud aan een switch er altijd paden naar storage en het internet beschikbaar blijven. Tijdens dit onderhoud is dit, ondanks dat er nog switchpoorten actief waren, niet het geval geweest. Er wordt onderzoek gedaan wat hier de oorzaak van geweest is.