Storing glasvezelverbinding BIT-1 - Telecity 2

Storing glasvezelverbinding BIT-1 - Telecity 2

10-03-2015 12:22:12 - 11-03-2015 06:47:29
Status: opgelost

Om 12.17 uur is er een storing opgetreden aan een glasvezelverbinding tussen BIT-1 en Telecity 2. Verkeer wordt inmiddels via andere paden omgeleid, maar het is mogelijk dat er korte onderbrekingen in netwerkverkeer geweest zijn.

Onze glasvezelleverancier bevestigt dat er meerdere glasvezels op dit traject onderbroken zijn en heeft de storing in onderzoek.


Update geplaatst om 13:38
De leverancier voert metingen uit om de locatie van de kabelbreuk te achterhalen. De verwachting is dat het geruime tijd zal duren aleer de verbinding weer operationeel is.


Update geplaatst om 15:03
De metingen hebben bevestigd dat er een volledige kabelbreuk is. De lokatie van deze breuk is bepaald en een reparatieploeg is inmiddels onderweg hiernaartoe.


Update geplaatst om 17:23
De kabelbreuk lijkt nabij of in een kanaal in Utrecht te zijn. De reparatieploeg is op dit moment graafwerkzaamheden aan het uitvoeren om de exacte positie van de breuk te bepalen.


Update geplaatst om 20:17
Er wordt gepoogd om een nieuwe glasvezelkabel te trekken door een onbeschadigde kabelbuis.


Update geplaatst om 23:28
Het is niet gelukt om een onbeschadigde kabelbuis hiervoor te vinden. Onze leverancier probeert nu via een andere provider een onbeschadigde duct onder het kanaal door te verkrijgen.


Update geplaatst om 3:53
Het is niet gelukt om via een andere provider een onbeschadigde duct onder het kanaal door te verkrijgen. Onze leverancier probeert nu de kabel om te leggen via nabijgelegen spoorwegbrug.


Update geplaatst om 3:53
Deze poging is gelukt. Om 4.53u is de verbinding hersteld.

Het incident is opgelost. Heeft u vragen over dit incident, neem dan contact op met de afdeling Customer Care via +31 (0)318 648 688 of via support@bit.nl.